loading...
صالحین مهدی (عج)
صالحین مهدی بازدید : 17 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (0)
دلیل امامت حضرت مهدی (عج)

احمد بن اسحاق بن اشعری روایت می کند که روزی به خدمت امام حسن عسکری (ع) رفتم و می خواستم که معلوم کنم که حجت خدا بعد از ایشان در روی زمین چه کسی خواهد بود . پیش از آن که سوال کنم حضرت فرمود : ای احمد بن اسحاق...

پیش از آن که سوال کنم حضرت فرمود : ای احمد بن اسحاق، حق سبحانه و تعالی زمین را یک لحظه از حجت خالی نمی گذارد تا روز قیامت و به خاطر حجت خدا، برکات و خیرات بر اهل زمین نازل می شود و بلاها و آفتها به خاطر وجود او رفع می شود. من گفتم یابن رسول الله (ص) خلیفه و امام بعد از شما کیست؟

حضرت بعد از شنیدن این سخن برخاست و به داخل اتاقی رفت و در حالی که پسر سه ساله ای که چون ماه شب چهارده بود را در آغوش داشت، بیرون آمد و فرمود: ای احمد! چون نزد ما بسیار عزیز و محترم بودی، این پسر را به تو نشان دادم. این پسر هم نام محمد (ص) است و تمام روی زمین را پر از عدل و داد می نماید، چنان که پر از جور و ظلم شده باشد.

گفتم: علامت امامت او چیست که دل من به آن آرام گیرد؟ پس دیدم آن پسر به سخن آمد و با زبان فصیح فرمود: «انا بقیة الله الائمة فی الارض و انا النتقم و انا الخاتم و انا الذی املاها عدلا کما ملئت ظلما و جورا » یعنی منم بقیه ائمه معصومین (ع) و منم که از دشمنان دین انتقام خواهم کشید منم که خلق را هدایت خواهم کرد و منم که دنیا با وجود من قائم و برپاست که ائمه اثنی عشر به من ختم شده است و منم آن کسی که زمین را پر از عدل گردانم، همچنان که پر از ظلم و جور شده باشد .

منبع : کتاب معجزات حضرت مهدی (عج). چاپ شده از انتشارات نشر الف . ص 28

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
ترسم از اون روزیه که تو بیایی و من تو خاک باشم آقا… ترسم از آن روزیه که تو بیایی و من نباشم آقا… آقا این دل ها گرفته! این دل ها مرده! این دل ها خسته شده…
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ختم صلوات برای ظهور و سلامتی امام مهدی (عج) ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 169
  • بازدید سال : 782
  • بازدید کلی : 5,692
  • کدهای اختصاصی

    ساعت فلش